Claire Fontaine, 2004 yılında Paris'te kurulmuş feminist, kavramsal bir sanatçıdır. 2017 sonbaharından beri Palermo, Sicilya'da yaşıyor ve çalışıyor.
Claire Fontaine, adını popüler bir okul defteri markasından aldıktan sonra kendini hazır sanatçı ilan etti ve genellikle başkalarının işlerine benzeyen bir neo-kavramsal sanat versiyonu geliştirmeye başladı. Neon, video, heykel, resim ve metin alanlarında çalışan Fontaine'in pratiği, günümüz sanatını ve yaşamını tanımlıyor gibi görünen siyasi iktidarsızlık ve tekillik krizinin süregelen bir sorgulaması olarak tanımlanabilir. Claire Fontaine, tazeliğini ve gençliğini, kendini bir her tekillik ve öznel özgürleşme arayışındaki varoluşsal bir terörist haline getirmek için kullanır. Kolektif üretim protokolleri, détournement'lar ve entelektüel ve özel mülkiyetin paylaşımı için çeşitli aygıtlarla deneyler yaparak, yazarlık kavramının yıkıntıları arasında büyüyor.
Yakın tarihli kişisel projeleri ve sergileri arasında Cancel Patriarchy, Base, Milano (2023); Protection, Novo, Secci, Milano (2023-2024); Become a Sea, Galerie Neu, Berlin (2023); Readymade Emotions, T293, Roma (2023); Il Personale, Yere Özgü Enstelasyon, Elica, Fabriano (2023) sayılabilir.
İsimsiz (aynı savaş aynı saat bölgesi), 2016-18
Pille çalışan duvar saati, baskılı kağıt ve maskeleme bandı, 34,93 × 5,72 cm
Claire Fontaine'in izniyle
Saatlerden korkmak kolaydır: şimdiki zamanın uçup gittiğini, arkamızda bıraktığımız günler ve saatlerle birlikte yok olduğunu gösterirler.
Yan yana iki saat, kayıp izlenimini çoğaltır; gösterdikleri zaman, komşularının düşman olduğu bir zamandır. Şiddetli bir savaş günün her dakikasında rehineler ve kayıplar yaratıyor. Saatlerin ibreleri ilerliyor ama zamanını gördüğümüz savaş bölgesinde saatler ve dakikalar, kontrol noktalarındaki bitmek bilmez bekleyişlerde, iyileşmenin mümkün olmadığı hastanelerde, iş olmayan ve gece ile gündüzün her anının birbirine benzediği mülteci kamplarında durgunlaşıyor.
Saatler işgal zamanını göstermektedir; hareketsiz kalmak için hareket eder ve ibrelerinin her hareketi bir masumun ölümünü, karanlık düşünce sürülerinin oluşmasını, intikam ve zalimlik arzularının yükselişini, ve adaletsizliğin tedavisi olmayan bir hastalık gibi yayılmasını beraberinde getirir.
Ta ki hiçbir affediş mümkün olmayana kadar.
Claire Fontaine
Çeviren: Gizem Kozanoğlu
Durumlar, 2011
Projeksiyon için tek kanallı HD video, renk, ses, 32 dk 38 sn
Courtesy of Claire Fontaine
Saatlerden korkmak kolaydır: şimdiki zamanın uçup gittiğini, arkamızda bıraktığımız günler ve saatlerle birlikte yok olduğunu gösterirler.
Yan yana iki saat, kayıp izlenimini çoğaltır; gösterdikleri zaman, komşularının düşman olduğu bir zamandır. Şiddetli bir savaş günün her dakikasında rehineler ve kayıplar yaratıyor. Saatlerin ibreleri ilerliyor ama zamanını gördüğümüz savaş bölgesinde saatler ve dakikalar, kontrol noktalarındaki bitmek bilmez bekleyişlerde, iyileşmenin mümkün olmadığı hastanelerde, iş olmayan ve gece ile gündüzün her anının birbirine benzediği mülteci kamplarında durgunlaşıyor.
Saatler işgal zamanını göstermektedir; hareketsiz kalmak için hareket eder ve ibrelerinin her hareketi bir masumun ölümünü, karanlık düşünce sürülerinin oluşmasını, intikam ve zalimlik arzularının yükselişini, ve adaletsizliğin tedavisi olmayan bir hastalık gibi yayılmasını beraberinde getirir.
Ta ki hiçbir affediş mümkün olmayana kadar.
Çeviren: Gizem Kozanoğlu