Paolo Colombo İtalyan sanatçı ve küratördür. 1949 yılında Torino, İtalya’da doğan Colombo, Atina, Yunanistan’da yaşamakta ve çalışmaktadır ve İstanbul Modern Sanat Müzesi’nde Sanat Danışmanı olarak görev yapmaktadır (2008’den bugüne). Colombo, 2012 yılında Mardin Bienali’nin ‘’İKİNCİ BAKIŞ’ kavramsal çerçevesiyle küratörlüğünü üstlendi. 2017 Venedik Bienali’nde Irak Pavyonu’nun küratörlüğünü yapmıştır. 2001 - 2007 yılları arasında Roma’daki Museo Nazionale delle Arti del XXI Secolo’nun küratörlüğünü yapan Colombo, 1989 - 2000 yılları arasında Cenevre’deki Centre d’Art Contemporain’in direktörlüğünü üstlendi. 1999 yılında 6. İstanbul Bienali’nin küratörlüğünü yapmıştır. 1977 yılında Colombo, New York PS1’de sergi açan ilk Avrupalı sanatçı oldu. 25 yıllık bir aradan sonra Colombo, Yunanistan’ın Atina şehrine taşınmasıyla aynı döneme denk gelen bir zamanda sanatçı olarak kişisel çalışmalarına yeniden başladı. “Elime bir kalem ve eski suluboya kutumu aldım... ve sanki bir gün bile geçmemiş gibi başladım. Hayatım boyunca sadece suluboya ve kağıt kullandım çünkü kolayca taşınabiliyor ve düzeltmelere izin vermeyen bir teknik.” Fırat Arapoğlu Fırat Arapoğlu, çağdaş sanat alanında 20 yılı aşkın deneyime sahip bir sanat tarihçisi, sanat eleştirmeni ve küratördür. İstanbul’da yaşamakta ve Altınbaş Üniversitesi Ortak Dersler Bölümü’nde Doçent olarak çalışmaktadır. Yurtiçi ve yurtdışında birçok serginin küratörlüğünü yapmıştır. Son dönem projeleri arasında Moonraker, Anita Taylor kişisel sergi (2024, Vision Art PLatformİstanbul), Bir Varış Bir Yokuş, Ahmet Rüstem & Hakan Sorar kişisel sergi (2024, Vision Art Platform, İstanbul), Bir Rüya Açılır, Aida Mahmudova kişisel sergi (2024, Vision Art Platform, İstanbul) Çoklu Perspektifte, Karma Sergi (2022, Yarat, Bakü, Azerbaycan), Başka Kentsel Düzen(ler), Sophia Grancharova kişisel sergi (2022, ICA, Sofya), Kazı İzleri, Uluslararası Gezici Sergi (2022, İstanbul, Dundee, Barselona), 6. Uluslararası İstanbul Çocuk ve Gençlik Bienali (2022, İstanbul), Unutulmayan Gelecek, Krassimir Terziev kişisel sergi (2019, Versus Art Projects, İstanbul). 3. Çanakkale Bienali ile 3. ve 4. Uluslararası Mardin Bienalleri ve 1. Akdeniz Bienali’nin eş-küratörlüğünü yapmıştır. Yurtiçi ve yurtdışında katkıda bulunduğu sanat dergileri arasında Sanat Dünyamız, Genç Sanat, Art-Ist Modern & Actual, ICE, ARTAM, Art Unlimited, Eleştirel Kültür, RH+, Istanbul Art News, Artdog İstanbul, Varlık ve Flash Art yer almaktadır. Sanat ve sanat eğitimi üzerine araştırmalarını ulusal ve uluslararası sempozyumlarda sunmuş ve kitap bölümleri yazmıştır. İstanbul Modern Sanat Müzesi, Moda Sahnesi, Atölye Maçka, Narmanlı Sanat, Nazım Hikmet Kültür Merkezi ve İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde konuşmalar ve atölye çalışmaları yapmıştır. Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Birliği üyesidir. Esra Aliçavuşoğlu Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde öğretim üyesidir. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü’nden mezun olduktan sonra aynı kurumda yüksek lisansını ve doktorasını tamamladı. 2000’de University of The Arts London Central Saint Martins’de “Curatorial Studies” alanında kurslara katıldı, 2016’da Tübitak bursu ile New York’ta çağdaş sanat müzeleri üzerine araştırmalar gerçekleştirdi. 2022 yılında yine Tübitak bursu ile New York Pratt Institute History of Art and Design Bölümünün davetlisi olarak misafir araştırmacı olarak çalışmalar yaptı. Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği (AICA) üyesi olan Aliçavuşoğlu’nun ulusal ve uluslararası pek çok akademik yayında makaleleri, eleştiri yazılar ve sanatçılar üzerine monografileri bulunmaktadır. Can Yayınları Tellekt serisinden yayınlanan “Türkiye’de Sanatın Tarihi” dizisinin editörlüğünü Ayşe Köksal ile birlikte üstlenmektedir. Serinin ilk kitabı “Müze” 2023’te basılmıştır. Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımı (2009) başlıklı kitabın editörlüğünü Ali Artun ile birlikte üstlenmiştir. Mehmet Said Aydın Mardin Kızıltepe doğumlu. Şair, yazar, çevirmen ve senarist. İstanbul’da yaşıyor. İstanbul’da Türk dili ve edebiyatı öğrenimi gördü. Bilkent Üniversitesi’nde başladığı Türk edebiyatı yüksek lisans öğrenimine ara verdi. Dört şiir kitabı var: Arkadaş Z. Özger İlk Kitap Özel Ödülü’ne layık görülen Kusurlu Bahçe (160. Kilometre, 2011; Everest 2018; Le Jardin Manqué başlığıyla Fransızcaya çev. Sylvain Cavaillès [Kontr, 2017]), Sokağın Zoru (160. Kilometre, 2014; Everest 2018), Lokman Kasidesi (Everest, 2019) ve Altını Ben Çizdim (Everest, 2025). Otobiyografik anlatısı Dedemin Definesi (Edebi Şeyler, 2018) üç dilli (Türkçe, Kürtçe, Ermenice) olarak yayımlandı. Rakı gastronomisi üzerine iki cep kitabı kaleme aldı. Süleyman Sertkaya’yla Türkçeden Kürtçeye iki kitap tercüme etti. Açık Radyo’da Kürtçe edebiyat ve türkü sosyolojisi üzerine programlar hazırladı, Everest Yayınları’nda Türkçe edebiyat editörlüğü yaptı, muhtelif kitaba makale deneme ve hikâye katkısı yaptı; el’an televizyon dizisi senaryosu yazmakla uğraşıyor. Evin Sevgi BARAN Mardin doğumlu Evin Sevgi Baran, lisans ve yüksek lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi sosyoloji bölümünde tamamlamıştır. Nitel bir araştırma metoduyla, sinema ve kolektif bellek arasındaki ilişkiye dair yüksek lisans tezini yazmıştır. Şu anda Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesinde araştırma görevlisi olarak çalışmakta ve doktora yapmaktadır. Doktora tezinin etnografik saha çalışması için TÜBİTAK’tan almaya hak kazandığı burs ile 2023 yılında bir seneliğine Almanya’ya gitmiş ve saha çalışmasını tamamlamıştır. Tez yazım süreci devam etmektedir. Bunun yanı sıra Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin dergisi olan Moment Dergide dil editörlüğü yapmaktadır. Akademik ilgileri arasında kültürel çalışmalar, etnisite çalışmaları, göç çalışmaları, gündelik hayat çalışmaları, insan hakları, etnografi, bellek ve sözlü tarih çalışmaları yer almaktadır. Akademik ilgilerinin haricinde belgesel sinema ve sanat ile ilgilenmektedir. 2010 yılında FilmTurkey isimli bir projeye dahil olup, bir ekip çalıs¸ması sonucunda Benim Düşüm Sinema adlı belgeseli çekerek, Amerika’da bulunan State University of New York at Fredonia’da 15 günlük bir eğitim almaya hak kazanmıştır. 2013 yılında Living with Remnants: Politics, Metariality and Subjectivity in the Aftermath of Past Atrocities in Turkey isimli projede Dr. Zerrin Özlem Biner’in asistanlığını yaparak projenin Mardin ayağındaki sahasında görsel materyali toplamış ve ardından 2014 yılında bu proje dahilinde, Cambridge Üniversitesi’nin düzenlediği An Anthropological Film-Making isimli bir workshopa katılmış ve sonrasında 2015 yılında İstanbul Galata Rum Okulu’nda düzenlenmiş Reverberations: Violence Across Time and Space adlı sergide yer almıştır. Ayrıca 2012-2015 yılları arasında ise m1886 Sanat Galerisi’nde çalışmıştır.