Nasan Tur (b. 1974, Offenbach) eğitimini Offenbach Sanat ve Tasarım Akademisi’nde ve Städelschule Frankfurt Sanat Akademisi’nde aldı.
Heykel, çizim, video, fotoğraf, performans, enstalasyon gibi geniş bir yelpazeden pratiklerle çalışan Nasan Tur, toplumsal koşullarla üretim-değer-iletişim ilişkilerine ve bunların iktidarla ilişkisine odaklanır. Sanatçı yaptığı müdahalelerle izleyiciyi bu ilişkileri yeniden düşünmeye yöneltir.
Kişisel sergilerinden bazıları şunlardır: Gözümdeki Kıymık, Dirimart Dolapdere, İstanbul (2017); Oldenburger Kunstverein (2017); Fondazione Adolfo Pini, Milano (2017); Blain/Southern, Berlin (2016), Deweer Gallery, Belçika (2016); Kunst Haus Wien, Viyana (2016); Blain/Southern, Londra (2015); Kunsthal 44 Møen, Danimarka (2014); Kunsthalle Mannheim (2011); Kunstmuseum Stuttgart (2009) ve Yapı Kredi Kazım Taşkent Sanat Galerisi, İstanbul (2009). Sanatçının önemli grup sergileri arasında ise Documenta 14 (2017); Bükreş Bienali (2016); Lentos Museum, Linz (2016); Palais de Tokyo, Paris (2015); Fondazione MAXXI, Roma (2015); Centre Pompidou, Paris (2015); Museo d'Arte Moderna, Bolonya (2015); Martin Gropius Bau, Berlin (2014); İstanbul Modern (2013); Whitechapel Gallery, Londra (2013); Arter, İstanbul (2011); Schirn Kunsthalle, Frankfurt am Main (2009); Taipei Bienali (2008); İstanbul Bienali (2007) yer alıyor. Nasan Tur yaşamını ve çalışmalarını Berlin’de sürdürmektedir.
Mardin’in Gölgeleri, 2024
yanmış halı, 300 x 400 cm
Sanatçının ve Galeri Dirimart, İstanbul izniyle
Halı üzerinde açtığım yanıklar ya da yaralar, bu sanatsal süreçte nesnenin tahrip olmasına yol açmıyor, hatta tam tersine. Post-kolonyal bir perspektiften bölgesel şiddetin, baskının ve kendine mal etmenin uygulanmasını temalaştıran dekoratif yaralar aracılığıyla, anlamsız olduğu varsayılan, tek renkli, endüstriyel olarak üretilmiş halıya bir imge kazandırıyor ve onu direnişin görsel bir simgesi haline dönüştürüyor. İyileşmeyen, ancak yeni bir kültürel farkındalığın ifadesi olarak yara izleri.
Nasan Tur
Çeviren: Gizem Kozanoğlu