Fatoş İrwen

Suriçi Diyarbakır’da doğup büyüyen Fatoş İrwen (@fatosirwen_art), Dicle Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi mezunu olup, İstanbul ve Diyarakır’da üretim yapmaktadır. Çalışmaları toplumsal cinsiyet, beden politikası, adalet, ekoloji, din, güç ve tahakküm ile bunların psikolojik etkilerini ele alıyor. Beden ve mekan ilişkisini, başta performatif olmak üzere resim, video art, fotoğraf ve yerleştirme yoluyla yeniden yorumluyor.

Güvenlik Ağı (Kadınlar İçin Güvenlik Ağı), 2017-2020.
Saç ile yerleştirme, değişken boyutlar

Gülle-ler, 2017- 2020.
Saç ile yerleştirme, değişken boyutlar


Güvelik Ağı (Kadınlar İçin Güvenlik Ağı); Sanatçının Diyarbakır Cezaevi’nde kaldığı üç yıllık bir süre boyunca, kadın arkadaşlarının saçlarını toplayıp örerek ip yaptığı bir dönemde ortaya çıkmıştır. Bu saç tellerinden oluşturulan ipler daha sonra feminist zanaatkarlık teknikleri, jinososyalite, ekosofi ve dayanıklılık ile sabitlenmiş bir güvenlik kemeri oluşturmak için kullanılan bir ağa dokundu. Gülle-ler isimli eser de benzer olarak Diyarbakır Cezaevi’nde başlayan ve Türkiye’nin dört bir yanındaki cezaevlerine yayılan açlık grevi sırasındaki tutuklu kadınların saçlarından işlenmiştir. Her iki eser de kolektif çabayla bedenin parçalarını baskıya karşı sembolik bir kalkana dönüştürmektedir.