Fırat Arapoğlu

Altınbaş Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Öğretim Görevlisi; sanat tarihçisi, eleştirmeni ve bağımsız küratör. Arapoğlu; “Beden-Mekan” (Ebru N. Sülün ile birlikte), “Ani”, “Kimlikler Lütfen!”, “Re-De/Generation”, , “Öteki Bedenler”(Erkan Doganay ile birlikte) “Boğucu Kültür” (Jean Dubuffet’ye atfen), “Demokrasi ve Çatışma”, “Müze İçinde Müze”, “İstanbul und Berlin: Tell Me”, “Gidebileceğimiz Bir Yer Biliyorum”, “Homo Homini Lupus ya da Yarını Unutmak”, “Mesafe ve Temas”, “Kesişen Eksenler”, “Marx 2.0” gibi birçok serginin küratörlüğünü üstlendi. 3. Uluslararası Çanakkale Bienali ve 3. Uluslararası Mardin Bienali’nin ortak küratörlüğünü üstlendi. Gençsanat, Art-Ist Modern & Actual, ICE, ARTAM, Art Unlimited, Critical Culture, RH+, İstanbul Art News ve Flash Art gibi ulusal ve uluslararası sanat dergilerinde ve BirGün ve SOL gazetelerinde sanat makaleleri yayımlandı. Sanat ve sanat eğitimi hakkında ulusal ve uluslararası sempozyum bildirileri yazdı.

Nazlı Gürlek

İstanbul'da ve Kaliforniya arasında yaşayan bir küratör, sanatçı ve yazardır. Küratörlük yüksek lisansını Londra Goldsmiths Üniversitesi'nde, resim lisansını ise Floransa Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde tamamlamıştır. Son küratöryel projeleri arasında Arter - Sanat İçin Alan’da 24 Aralık’a kadar devam eden “CANAN: Kaf Dağı’nın Ardında”, Borusan Contemporary koleksiyon küratörlüğü (2014–15) ve Maçka Sanat Galerisi programlar küratörlüğü (2011–12) yer alır. Varsova Ujazdowski Castle Çağdaş Sanat Merkezi'nde misafir küratör olarak bulunmuş, Independent Curators International'in küratöryel araştırma programlarında katılımcı olarak yer almış ve CCA Derry-Londonderry ve SALT Galata'da küratöryel arastırmalarını sunmuştur (2013). "Nature is Our Body," ArteEast Quarterly: The Global Platform for Middle East Arts (İlkbahar 2016); “Sarkış ve Tutumlar Biçime Dönüşünce” (SALT, 2013) ve "İnci Eviner," Revolver (2011) yayınlarının yazarı ve editörüdür. Yazıları çeşitli sanat dergilerinde yayımlanır. Anadolu kültürlerinde köklenen yaratıcı araştırma ve üretim platformu UMA'nın kurucusudur. Performatif sanat projesi “BİR” bu senenin Eylül ayında, Koç Üniversitesi Anadolu Medeniyetleri Araştırma Merkezi (ANAMED)’de Çatalhöyük kazılarının 25. yılını kutlamak amacıyla düzenlenen “Bir Kazı Hikayesi: Çatalhöyük” sergisi kapsamında ANAMED ve Performistanbul ortak prodüksiyonuyla, 15. İstanbul Bienali paralel etkinliği olarak sahnelenmiştir.

www.nazligurlek.com

Derya Yücel

Küratör, sanat yazarı, akademisyen ve AICA Türkiye (Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği) Yönetim Kurulu üyesidir. Sanat Yönetimi, Müzecilik ve Sanat Tarihi eğitimi aldı. 2006-2017 yılları arasında İstanbul Kültür Üniversitesi, 2009 yılından beri İstanbul Bilgi Üniversitesi Sanat ve Kültür Yönetimi Bölümünde öğretim görevlisi olarak çalışıyor. Ocak 2015 tarihinden itibaren Sabancı Üniversitesi KASA Galeri’nin Sergi Projeleri Sorumlusu olarak görev yapan Yücel’in çok sayıdaki küratöryel projeleri arasında “Kore-Türkiye Çağdas Sanat Değişim sergileri” Incheon/Seul/İstanbul 2006-2007, “Save As” Milano Trienale Bovisa 2008, “28. Günümüz Sanatçıları İstanbul Sergisi” Akbank Sanat 2009, “Nil Yalter” Viyana Galerie Hubert Winter 2011, “Reunion...Buluşma” Sabancı Müzesi 2015, “Formsuz”, İstanbul-Belgrad 2014-2015, “Göremediğimiz Tüm Işıklar” Galerist 2017, “Aşk’la Semiha Berksoy” O’Art 2017, “EV” Müze Evliyagil Ankara 2017, BASE Yeni Mezunlar Platformu Sergisi. Galata Rum Okulu 2017 bulunmaktadır. Kitapları, Yeni Medya Sanatı ve Yeni Müzecilik (2012), Nil Yalter Sanatçı Monografisi (2013) İrfan Önürmen Sanatçı Monografisi (2015) ve Semiha Berksoy: Cataloque Raisonne (2017) dışında çok sayıda derleme kitapta, basılı/dijital mecralarda sanat üzerine makaleleri yayımlanmıştır.

www.deryayucel.com